IKEA rekruteert jongeren met een bedrijfsspel ontwikkeld door Levanto. Voor potentiële medewerkers een originele manier om de bedrijfscultuur te leren kennen. Voor werkgevers een interessante pre-screening van de talenten en competenties van sollicitanten. En omgekeerd.

Spelenderwijs bedrijf en sollicitanten leren kennen

IKEA recruiter Fatemah Kashani: “Het spel bestaat uit drie delen. Eerst geven we een voorstelling van ons bedrijf. Daarna starten we met het spel waarin jongeren IKEA nog beter leren kennen en competenties verwerven. Zo moeten ze bijvoorbeeld een IKEA-meubel in elkaar steken en aan onze medewerkers vragen stellen. Na het spel zaten we met de jongeren in kleine groepjes samen en evalueerden we het spel. Zo kreeg ik een beter beeld van de jongeren en leerde ik ze spelenderwijs kennen. Na de speldag mochten een aantal jongeren ook op gesprek komen en zijn er enkele ook echt aan de slag gegaan.

Pre-screening

"Wanneer wij snel iemand nodig hebben voor een vacature van beperkte duur kunnen we altijd bij Levanto terecht. Zij doen dan een pre-screening van jongeren voor ons. Je merkt dat Levanto veel tijd en energie in dit spel heeft gestoken.”

Financieel interessant aanwerven?

Levanto HR diensten werving selectie ikea bedrijfspel

Werf jongeren op een interactieve manier!