IKEA

Jongeren leren met spel IKEA kennen via Expeditie Werk

Levanto organiseerde voor de derde keer op rij Expeditie Werk voor IKEA in samenwerking met de stad Antwerpen. Expeditie Werk is een assessmentspel ontwikkeld door Levanto. Jongeren verkennen de werkvloer, terwijl IKEA kennismaakt met mogelijke sollicitanten. Dat allemaal op een interactieve manier.

Levanto ontwikkelde 2 jaar geleden de basis van het bedrijfsspel. “Ondertussen is dat spel op maat van ons bedrijf uitgewerkt”, vertelt Ciska Soete, HR Generalist bij IKEA. “Het spel duurt maar een halve dag, maar het vraagt veel voorbereiding. Levanto volgt de organisatie gelukkig goed op en zorgt ervoor dat alles vlot verloopt.”

Medewerker Julie Van den Brandt was zowel bij de voorbereidingen als op de dag zelf aanwezig: “De jongeren werden in 4 groepen verdeeld. Iedere groep had 1 observator en 1 begeleider. Zo konden we zien hoe personen reageerden in bepaalde situaties en waar ze goed en minder goed in waren. De opdrachten die de jongeren kregen, varieerden van een meubel in elkaar steken tot een slogan bedenken.”

Een vorm van assessment

Het doel van Expeditie Werk is dat jongeren op een speelse manier een bedrijf leren kennen. “Tegelijkertijd zien wij welk vlees we in de kuip hebben”, vertelt Ciska. “Het is een vorm van assessment. Je ziet hoe de jongeren functioneren in teamverband op de werkvloer. Dat is iets wat je niet ziet in een sollicitatie.”

“Jongeren die tijdens zo’n dag merken dat IKEA wel hun ding is, kunnen ons contacteren en solliciteren voor een bepaalde functie”, legt Ciska uit. “Wie als een sterke kandidaat uit het spel kwam, heeft tijdens een sollicitatie uiteraard een stapje voor.”

IKEA Expeditie Werk

Jana Van himbeeck @APjournalistiek

Levanto hielp bij: 

Levanto helpt ook volgende klanten

  • De Kringwinkel
  • Dille & Kamille

Werf jongeren op een interactieve manier!